Een huisstijl begint met een logo.
OverLinks maakte daarom eerst het logo voor 2Ensure toen dit bedrijf aanklopte voor een huisstijl. 2Ensure is een adviesburo op het gebied van energie en recycling. Hoe kwam het nieuwe logo er? Na een eerste kennismaking met mede-eigenaar Frans Follings kwamen belangrijke items voor het ontwerpen van de huisstijl naar voren: energiebronnen, recycling en ruimte.
We zijn ons gaan verdiepen in de wereld van de orbits. Wat betreft de kleur van het logo staan bruin en groen centraal. Bruin voor aarde en bronnen, groen voor groei en vernieuwing. De combinatie met grijs en de nuances in de kleuren zorgen voor een zakelijke en moderne look. Ook het lettertype draagt bij aan deze uitstraling. De circkels staan voor recycling en een baan rond de aarde (de orbit). Het logo is op uiteenlopende onderdelen van de huisstijl toepasbaar. Voor het visitekaartje is gekozen voor een bruine en een groene variant, op een flyer of poster met een fotografische achtergrond kan gekozen worden voor een effen mintgroen en in het briefpapier hebben we een transparant grijs gebruikt.
De volgende stap in dit proces is de website. Natuurlijk houden we jullie hiervan op de hoogte.
Ben je benieuwd naar onze portfolio op dit gebied check hier.